دریافت مشاوره از وکیل و مشاورین مهاجرت اولین گام برای اقدام برای مهاجرت است، اما زمانی که ما هیچ پیش زمینه و مقدمه ای از مبحث مهاجرت نداشته باشیم ممکن است ندانیم که در این جلسه مشاوره باید چه سوالاتی از طرفی جلسات مشاوره ممکن است هزینه هایی برای شما به همراه داشته باشد پس باید از قبل سوالات که قصد دارید از وکیل مهاجرت خود بپرسید را آماده داشته باشید. در این مقاله از ایمی وکیل سوالات و اطلاعاتی که باید از مشاور مهاجرتی خود بپرسید را به شما میگوییم.

سوالاتی که باید از وکیل مهاجرت خود بپرسید

اخذ ویزای کشور مورد نظرتان از طریق کدام روش آسان‌تر است؟

فراموش نکنید که برای مهاجرت به هر کشوری روش های مختلفی وجود دارد. وکیل مهاجرتی شما باید تمامی این روش ها را به شما بگوید سپس با توجه به شرایط شما بهترین روش را با شما در میان بگذارید.

امکان مهاجرت با خانواده طبق روش مهاجرتی شما وجود دارد؟

ممکن است در شرایطی شما نیاز داشته باشید تا به صورت فردی یا خانوادگی مهاجرت کنید. شما باید درباره نحوه دریافت ویزا برای سایر افراد خانواده نیز اطلاعاتی دریافت کنید. به عنوان مثال فرد دانشجو در کانادا می تواند برای همسر خود نیز ویزای کاری دریافت کند.

شانس گرفتن ویزا برای شما طبق شرایطی که دارید برای کدام کشور بیشتر است؟

صداقت اصلی ترین شاخصه های یک وکیل مهاجرت است، وکیل شما باید با شما صادق باشد و بعد مالی را برای خود در نظر نگیرد و به شما بهترین مشاوره را ارائه کند، در صورتی که شانس شما برای مقصد مورد نظرتان کافی نیست راهکار هایی مثل ارتقا رزومه را به شما ارائه دهد.

هزینه وکیل مهاجرت چقدر است؟

بحث هزینه ها را به صورت شفاف و کتبی در جلسه مشاوره از وکیل خود طلب کنید تا بتوانید بودجه بندی و تدارکات کافی را برای ادامه روند مهاجرتتان در نظر بگیرید.

سابقه کاری وکیل به چه صورت است؟

درباره سابقه و ویزا های دریافتی وکیل خود سوال کنید، همچنین از آنها بخواهید که درباره نحوه عملکردشان در صورت ریجکتی شما توضیح دهند.

مفاد قراردادنامه به چه صورت است؟

مفاد قرارداد را به صورت کامل مطالعه کنید و در صورت عدم شفافیت آنها را از وکیل خود بپرسید.

هزینه عقد قرارداد و انجام پروسه مهاجرت را در ابتدا دریافت می‌کند یا در انتها؟

معمولا تیم ها و موسسات مهاجرتی پرداخت هزینه را به صورت قسط بندی شده از کلاینت دریافت می کنند. در این باره از آنها سوال کنید.

نحوه برقراری ارتباط به چه صورت است؟

پیشنهاد ما به شما آن است که حتما با موسساتی قرارداد ببندید که امکان مراجعه حضوری به آنها را داشته باشی.

آیا شماره تماس وکیل مهاجرت در اختیار شما قرار می‌گیرد؟

داشتن ارتباط مستقیم با وکیل مهاجرتی نیز حق شماست.

چه مدارکی برای اخذ ویز لازم است؟

چک لیست مدارک مورد نیاز را در جلسه مشاوره از وکیل خود دریافت کنید.

تهیه مدرک به عهده او است یا شما؟

به طور کلی تهیه و ترجمه مدارک جز وظایف وکیل شما نیست، اما ایشان وظیفه دارند تا مدارک شما را بررسی کنند و در صورت نیاز به تغییر به شما اطلاع دهند.

شرایط زندگی در آن کشور به چه صورت است؟

با کمی جست و جو در اینترنت می توانید اطلاعات زیادی درباره شرایط زندگی در کشور مقصد دریافت کنید، اما می توانید از وکیل خود درباره شرایط زندگی نیز سوال کنید.

هزینه‌های زندگی پس از مهاجرت به چه صورت است؟

هزینه های زندگی در هر کشوری کاملا بستگی به سبک زندگی و شرایط شما دارد. اما میانگین هزینه های کلی را می توانید از وکیل خود دریافت کنید.

اگر از طریق تحصیلی اقدام می‌کنید؛ کدام دانشگاه‌ها بورسیه تحصیلی می‌دهند؟

ارائه بهترین دانشگاه ها و در صورت امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز یکی از وظایف مشاور مهاجرت شما می باشد که باید در صورت امکان آن را با شما در میان بگذارند.

By admina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *